Víra

 Víra

1,Obřady a slavnosti:a, Obřad slunovratu-oslava obrácení slunečního cyklu (vracení délky dne a noci k posvátné rovnodennosti, která byla vyvrácena z rovnováhy rostoucí temnotou a opět navrácena Angemarem -oslava toho že moc Angemara opět zvítězila nad rostoucí temnotou)

Původ: Za dávných časů byly rasy dobra schovány před temnotou, která prorůstala i zemí, avšak jednoho dne se vojska aliance dobra rozhodla zastavit rostoucí temnotu a vyrazila proti zlu. Při jedné z bitev se tam objevil i pán temnoty Darthos, na proti němu z vojska aliance, které o něm samo nevědělo postavil Angemar a zahnal ho na ústup a v tento den slavného výtězství se začal den vracet z temnoty k rovnodennosti. Od této doby jsou 2slunovraty: Temnoty(zimní) a Světla(Letní), Mezi nimi se nacháejí 2 rovnodennosti: Před úsvitem(Jarní) a Před setmnění(Zimní)

 

PS: Tento původ je i k rovnodennosti

Popis místa: Kruhový oltář z mithrilu se zlatými ozdobami stojící u honosné stěny pokryté obřím znakem bílých jezdců u kteréhož stojí z obou stran dvě velké mithrilové holubice s runou světla na hrudích v jejichž hrdlech jsou pochodně z mithrilu (naplněné svěceným olejem- aby hořeli). Uvnitř oltáře je menší mithrilový oltář (ve stejném tvaru jako velký oltář) v němž jsou prsteny a amulety všech členů cechu. Před oltářem je velký koberec na němž klečí budoucí i stávající členové cechu, po stranách oltáře před holubicemi klečí Věrní Paladinové , mezi holubicemi stojí Velmistr cechu…………..

Průběh obřadu:Členové cechu položí do malého oltáře své prsteny a amulety a pokleknou na určená místa, Velmistr předstoupí před oltář, vezme obě pochodně a vylije z nich hořící, posvěcený olej, jenž svým nebeským plamenem očistí amulety a ostatní cechovní itemi od temnot, kterým byli vystaveny po posledním očištění. Po vylití hořícího oleje, Velmistr uklekne před oltář a silným hlasem pronese modlitbu, kterou spolu s ostatními členy opakují dokud olej hoří. Když olej dohoří, světlonoš pokropí šperky svěcenou vodou a členi si je s pokorou rozeberou zpět (členi kteří byli nově jmenováni dostávají nové šperky, které jim tam byli dány před slavností). Po tomto obřadu se koná modlitba, v které prosí Angemara aby již tento obřad nikdy nebyl potřeba vykonat(aby se již nikdy nesetkali se zlem a šperky by již nemuseli být očišťovány).

 

b, Výročí rovnodennosti- Oslava dne kdy se temnota a světlo opět vyrovnaly a díky tomu v tento den mezi nimi vládne mír a rovnováha (někteří skutečně věřících mají před touto slavností strach, že se svět vychýlí z rovnováhy a opět nastanou časy temnoty), slavnost rovnodennosti se slaví jako den míru……..

Popis místa:Hodovní sál v bílé pevnosti-obří obdélníkový sál kde v každém rohu hoří jeden kruhový oltář a po obvodu hoří mithrilové a zlaté pochodně, uprostřed sálu je velký hodovní stůl kde na jedné straně sedí Velmistr vedle něj sedí hierarchicky seřazení členi cechy- ti nejvýše postavení jsou nejblíže.

Průběh obřadu:Celý průběh vlastně spočívá v modlitbě, aby se zde zase za půl roku sešli a přípitku na Angemarovu laskavost, že se zde mohli všichni sejít, či přípitku na ty kdo tu již nejsou.

Pohřeb-Pohřeb je součástí každého života a proto by byla potupa kdyby také nebyl obřadem. Obřad je vlastně rozloučení s členem a odevzdáním ho do Angemarovi vůle.

Popis místa:Obří kamenný, kruhový oltář na němž leží tělo zemřelého v plné zbroji a se zbraní v ruce vedle oltáře je obtočený bílí koberec. Nad oltářem visí pochodeň, která se chystá vylít na oltář tekutý oheň (hořící posvátný olej). Na bílém koberci stojí čtyři nelepší přátelé zesnulého a drží čtyři mithrilové pochodně, za kobercem stojí ostatní členové cechu………

Průběh obřadu: Všichni pronesou pohřební modlitbu, po motlitbě naráz všech pět pochodní vylije tekutý oheň. -oheň stupňovaný kouzly roztaví i mithril a ostatní kovy- Čtyři nejlepší přátelé zesnulého poodstoupí mezi ostatní členy a všichni drží ticho, dokud plamen nezhasne. Po dohoření ohně se vezme kov smíšený s popelem, který zbyl po zesnulém a dá se mezi ostatní mrtvé do katakomb pod katedrálou, kde navěky odpočívají…….

Pasování-probíhá po slunovratech a výročích rovnodennosti v katedrále, která se nachází v Bílé Pevnosti a používá k němu speciální ceremoniální obouruční meč ze slitiny ocele a mithrilu, který by měl být dokonalou kopií Angemarova obouručáku, i když pár členů říkávalo, že je to onen bájný meč Angemara, , ale nyní tomu věří pouze několik fanaticky věřících, i když kdo ví……

Místo obřadu-Katedrála v Bílé Pevnosti, před velkým oltářem na zádi prostřední lodi, před oltářem stojí Velmistr a drží onen ceremoniální meč a v ruce má svěcenou vodu, aby meč po každém pasování omyl a aby měl meč svou sílu vždy zpět. Asi 10m před oltářem stojí ostatní členové cechu a po jednom přistupují před oltář, aby byli pasováni.

Průběh obřadu-Velmistr omyje meč a pokyne tomu, který bude pasován, ten předstoupí odříká přísahu a Velmistr ho pasuje- položí mu meč nejdříve na levé rameno a potom na pravé a přitom předříkává určitou formuli, při které se meč a diamant na něm rozzáří a částečně rozzáří i prostor kolem pasovaného. Toto se opakuje dokud nebudou všichni pasováni.

 

Pokání- Když někdo spáchá nějaký přečin proti kodexu Bílých Jezdců musí učinit pokání aby mu Angemar odpustil a aby si vyrovnal svou mysl zpět do normálu, pomocí meditací na posvátném místě v lese..

Místo konání- V dubovém háji zasvěceném Angemarovi, který se nachází několik desítek mil od Bílé Pevnosti, leží pomník věnovaný Angemarovu zázraku uzdravení paladina, v podobě Angemarovi sochy držící ve svých rukou meč, jenž je hrotem položený na podstavci., na němž stojí nápis: ,,Věř v Angemara a on bude věřit v tebe. Jak se za své činy před bohem a on ti odpustí.“ Kolem pomníku jsou v kruhu stromy a nad tím místem se vznáší tajemná, ale čistá atmosféra. Háj se nachází na malém kopci do kterého mají vstup povolen pouze kajícníci a háj hlídá vždy jeden vyšší paladin, aby zůstal čistý a neznesvěcený. Háj je jediným zbytkem pradávného hvozdu.

Průběh obřadu- Kajícník přijde do posvátného háje a po mnoho dní a nocí (minimální doba trvání se udává dle prohřešku) se modlí, otvírá se přírodě a kaje se ze svého činu, načež se nestýká s nikým kromě zvířat. Když se cítí očištěn opustí háj a přijde zpět do Bílé Pevnosti. Po příchodu do pevnosti se často chová velmi moudře a klidně. 
 

(Sepsal Sagartn, Velmistr cechu, během své plodné vlády)

Vyhledávání

© 2008 Všechna práva vyhrazena. Vytvořil Lucky.